dilluns, 21 de juliol del 2014

Galetes 3 - Matgala 2


 Les companyes de feina de la meva mare em van regalar uns motllos per fer galetes, així que jo avui he decidit fer galetes.

 La veritat és que era un esport de risc, ja que jo no havia fet mai galetes, i a casa no havien fet mai galetes... A més, he buscat a internet, i m'he quedat amb la primera recepta que he trobat, sense contrastar-ne cap altra...






 Així doncs, he començat a fer pastetes :-)

 Si ho intenteu fer, prepareu-vos per embrutir-vos molt les mans! La barreja del sucre, la farina i el llevat no és res. Quan s'hi afegeix la mantega, comença a ser llefiscós. Però amb els ous ja és la pera!

 Però, un cop tot amassat, he obtingut una bona pasta, que se n'ha anat a la nevera durant unes 3 horetes:



 Però alguna cosa no dec haver fet bé. Perquè, tot i que la pasta s'ha endurit, quan ha sigut l'hora de passar-li el rodet, se m'enganxava a tot arreu, i he sigut incapaç de passar-li cap rodet :-(

 Galetes 1 - Matgala 0

 Però no ens deixarem véncer, veritat?

 Així que he agafat el motllo i he intentat igualment fer les galetes...

 No funcionava. Se m'enganxava per tot arreu. M'ha quedat a tot arreu una massa amorfa, sense ser rodona, sense estrelletes i sense res :-(





 Galetes 2 - Matgala 0

 Però les galetes encara tenien un altre às a la màniga... Quan les he posat al forn, s'han expandit, i han acabat fent una galeta-coca:




 Galetes 3 - Matgala 0

 Ah, però n'he après. I com que em quedava pasta, he aconseguit fer galetes que no fossin amorfes, i les he separat una miqueta més:

I després de posar-les al forn, he aconseguit que quedessin una cosa mig presentable. No són les millors galetes del món, però tampoc fan mala pinta...


  Galetes 3 - Matgala 1

 A més, fan molt bona olor (encara no les he provat), així que Galetes 3 - Matgala 2.

 Ara ja només falta tornar-les a provar de fer un altre dia, seguint 3 consells:

 1. Amassar millor la massa (segons ma mare, se m'enganxava perquè no estava prou amassat)
 2. Fer les galetes més petites
 3. Separar-les bé a l'hora de coure.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.